NHL 2005 (EA) Preview Thread

Begonnen von Gast, 21. April 2004, 13:55:07

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Walzy

mit joypad bräuchte man auch schon mindestens 12 knöppe, wenn man richtig zocken will......

Södy

Sieht sau geil aus,hauptsache die Torhüter ändern sich :)
WORN WITH PRIDE

Gast

selber schuld @"wie viele tastenkombinationen gibt es diesmal" , ein joypad kostet doch nun nicht wirllich unmengen von geld ... wie willste denn bitte mit dem "Hackbrett" die Bruise Control ausführen ???  :pillepalle:
naja, jedem das seine.
rückwärtsskaten wird wieder eingeführt okay, freie spieler klopfen mit dem schläger auffen eis ... stell ich mir ein wenig nervig vor ... aber das man unterstützung in der verteidung rufen kann is klasse  :up:

Gast

erstell dir doch die spieler,dann kannst du es doch einfach machen

ich glaube dass das spiel gut wird,solange es besser als nhl 2004 ist bin ich zufrieden,da ich ab 99 nur die von ea gekauft hab

Gast

mal schauen, vielleicht kriegt ea es ja mal hin, das man die startsaison frei wählen kann, würde gerne mal wieder ner saison 93/94 mit gretzky, kurri, lucky luke, blake, mcsorley und hrudey bei den kings spielen...aber die grafik auf dem alten 486er DX33 den ich noch zu hause rumstehen hab ist einfach eine vergewaltigung fürs auge, wenn ich da das original spiele...

Walzy

nix da, ich brauch das hackbrett zum spieln  ;D
nur etwas gewöhnungsbedürftig, das arbeiten mit shift oder strg

Gast

Ja, das dürfte wirklich interessant werden. Spielst du es mit Tastatur? Ich hab es auf dem PC immer mit Pad gespielt eigentlich. Aber mittlerweile sowieso nur noch 2K3 bzw ESPN. Aber vielleicht wird's 2005er endlich mal wieder ein Durchbruch. An Konkurrenz mangelt es jedenfalls endlich seit drei Jahren nicht mehr...

Domi

Walzy

ZitatNHL 2005 is currently slated to ship later this year
hmz....abwarten  :cool:

bin mal gespannt wie viele neue tastenkombinationen es wieder gibt  :wand:

Gast

Hallo.
Es gibt bereits einige Insideinformationen NHL 2005 betreffend. Hier ein kleiner Ausblick:

In the wake of the positive response to NHL 2004, Electronic Arts and developer EAC are aiming to craft a follow-up that builds on the best of 2004's qualities. Careful review of user feedback helped direct development on the upcoming game, which is currently in development at EA's Canadian studio. We recently had the opportunity to hear about the upcoming game from a member of the team, who gave us an idea of where development on this year's version of the game is going.

Based on user feedback from last year's game, the development team is opting to focus on several key areas for NHL 2005. Generally speaking, the goal was to create more open ice for players to skate through, thus providing a more expansive environment for gameplay. The flow of the game is another area that's being concentrated on, with an emphasis on keeping the action moving at a good clip. The end result will be more deking and offensive options and a wider variety of skating choices. You'll be able to backskate, strafe, and glide, among other skating options. Another nice touch to the control scheme is a context-sensitive control mechanic that lets you take command of the most-offensive-minded player. Furthermore, on defense you may even call in backup when you need it, and you can have your artificial-intelligence-controlled partner block for you or help you stop an opponent's offensive breakaway.

NHL 2005 is also slated to include more subtle touches to its gameplay, which should contribute to the game's experience significantly. When you've got the puck and are looking to pass, players who are open will bang their sticks on the ice to give you a heads-up. The use of motion capture from five-man motion-capture sessions helps give you a better gauge for what you're doing when you're in a tangle of people on the ice. Finally, the individual player personalities (which include unique behaviors and moves) will be reflected on the ice, which will help or hinder you depending on what position you're playing.

The online component of the game is still coming together but will reflect a number of tweaks based on user feedback. Issues such as lag and the age-old annoyance of players quitting in the middle of a game are both on the "to-do list" for NHL 2005.

All told, development on NHL 2005 sounds as though it's proceeding apace. The development team's focus sounds as though it should address some of the trouble spots from last year's game so that this year's game will end up offering an ever-stronger installment in the franchise. NHL 2005 is currently slated to ship later this year for the PlayStation 2, PC, and Xbox. Look for more on the game in the coming months.

Quelle: Gamespot

Greetz

Domi